'S WERELDS JONGSTE ASTRONAUTE IN OPLEIDING SCHITTERT MET DE BRIL DIE ASTRONAUTEN HET LIEFST DRAGEN
Met zijn innovatieve design is de Titan Minimal Art van het in Oostenrijk gevestigde Silhouette, de wereldleider in hoogwaardige randloze brillen, al meer dan 20 jaar de favoriete bril van astronauten in de ruimte. Dit model was van de partij op 69 ruimtemissies en bracht al een wereldschokkende 86.762 uur – of bijna 10 jaar – in de ruimte door. De ultralichte (amper 1,8 gram) Titan Minimal Art heeft geen scharnieren en schroeven, wat de veiligheid van de astronauten aanzienlijk ten goede komt. Anders dan bij traditionele brillen bestaat er dus geen gevaar dat er schroeven of andere onderdelen loskomen in de ruimte. Aangezien Alyssa Carson wellicht ooit de ruimte in gaat en ze in het dagelijkse leven een bril met glazen op sterkte draagt, lag een samenwerking met Silhouette voor de hand.
Alyssa Carson is al bijna haar hele leven een visionair die haar zinnen heeft gezet op de ruimtevaart. Met haar 21 jaar zou ze wel eens een van de eerste mensen op Mars kunnen zijn – een droom van haar sinds ze 3 is. Op haar zevende ging Alyssa voor het eerst naar Space Camp, en er zouden uiteindelijk nog zes trips volgen. Vandaag is ze Astronautical Science Researcher aan het International Institute for Astronautical Sciences (IIAS), de auteur van So You Want To Be An Astronaut en de trotse oprichter van The Blueberry Foundation. Die stichting geeft les aan jonge mensen die geïnteresseerd zijn in STEM-opleidingen.
Lichtheid als bijzondere troef, hier op aarde en daarbuiten
Bij de start van de World Space Week was Alyssa te bewonderen met de nieuwe TMA – The Icon met getinte glazen op haar neus. Een inspirerende look in Spheric Silver die echt een gevoel van lichtheid opriep en liet zien dat ze klaar is voor elke nieuwe uitdaging. Alyssa voelde ook de aantrekkingskracht van de modellen Cosmic Blue en Radient Rosegold met getinte glazen. Met het zachte kleurverloop van de glazen en de moderne, oversized vormen is de collectie TMA – The Icon met getinte glazen het perfecte vederlichte accessoire om dragers een levendige kijk op de wereld – en alles wat daarbuiten ligt! – te geven. Voor de laatste look haalde Alyssa de astronaute in zichzelf echt naar boven. Met haar TMA – Must bril in Jet Black lijkt ze dan ook helemaal klaar voor een reis naar de ruimte.
Ontmoeting tussen twee visionaire geesten
Silhouette Brand Director Atissa Tadjadod over de samenwerking van het bedrijf met de jonge, inspirerende vrouw: “Al sinds het prille begin is Silhouette een merk met baanbrekende ideeën. Vooral de lancering in 1999 van de randloze Titan Minimal Art betekende een revolutie in de brillenwereld. We innoveren voortdurend en kijken resoluut naar de toekomst. Samenwerken met een inspirerende jonge visionair als Alyssa Carson om de World Space Week en de voorgeschiedenis van Silhouette in de ruimtevaart te vieren, lag dan ook voor de hand.”
Kijk voor meer informatie en spannende updates op het Instagram-account van Alyssa @nasablueberry en op @silhouetteeyewear.
MEER INFORMATIE:
Silhouette
Het in 1964 opgerichte Silhouette is wereldleider in exclusieve brillen zonder montuur. In 1999 zette het familiebedrijf de brillensector op zijn kop met de Titan Minimal Art, een innovatief model zonder schroeven, scharnieren en montuur. Een dergelijke gamechanger – van a tot z in Oostenrijk gemaakt en met een gewicht van slechts 1,8 gram – had de wereld nog nooit gezien. Alle brillen van Silhouette zijn gemaakt van de beste materialen, met geavanceerde technologie en het fijnste handwerk. De brillen worden zelfs voor zowat 80 % met de hand vervaardigd. Zo bieden ze het beste comfort in hun categorie – in meer dan 100 landen op 5 continenten én zelfs in de ruimte. Met 50 patenten en meer dan 100 designprijzen op zijn naam is het duidelijk dat Silhouette continu naar kwaliteit streeft: pas na meer dan 100 kwaliteitscontroles mag een bril de hoofdvestiging in het Oostenrijkse Linz verlaten.
Silhouette Group
De Silhouette Group is 's werelds meest toonaangevende fabrikant van luxebrillen. Het bedrijf is gevestigd in het Oostenrijkse Linz en telt meer dan 1300 medewerkers verspreid over de wereld. Samen met zijn 13 internationale filialen is het familiebedrijf de nummer één op het gebied van brillen zonder montuur, een innovatie die het merk over de hele wereld naam en faam heeft bezorgd. Zowat 95 % van de totale productie is bestemd voor de export. De brillen van Silhouette zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Sinds 2017 is het bedrijf een fullserviceleverancier van monturen en brillenglazen – en alles wordt geproduceerd in Oostenrijk. In 2021 verkocht Silhouette wereldwijd ongeveer 1,3 miljoen brillen en bedroeg de omzet 158 miljoen euro.