CLEAR SKY LEGT DE LAT VOOR DUURZAME BRILLEN HOGER IN SAMENWERKING MET ACTIVISTE ARIZONA MUSE.
Arizona Muse, bekend om haar verschijning in grote modetijdschriften en haar inzet voor duurzaamheid, is de nieuwe merkambassadeur voor de Clear Sky-collectie, Silhouettes allereerste collectie brillen die gemaakt zijn van een nieuw biocirculair materiaal.
Als Global Advocate for Sustainability wil Arizona de klimaatcrisis onder de aandacht brengen en overheden, merken en mensen aansporen om duurzaamheid voorop te stellen in hun acties en beslissingen.
In de campagnevideo is Arizona te zien op een rustige plek aan de oceaan en straalt ze een effortless rauwe energie uit die de grens tussen mens en natuur doet vervagen. Met de krachtige boodschap "The World We Want to See" daagt de collectie kijkers uit om hun band met de planeet te herzien en een toekomst te omarmen waarin evenwicht met het milieu niet alleen gewenst, maar gewoonweg essentieel is.
"Dit is een grote stap voorwaarts voor de brillen- en mode-industrie", zegt Arizona. "Ik vind het geweldig om samen te werken met Silhouette, een bedrijf dat zich inzet voor de vermindering van fossiele brandstoffen en dat werkt met materialen die beter zijn voor onze planeet. De Clear Sky-collectie is alles wat ik zoek in een bril en in mode."
Het is tijd om fossiele brandstoffen af te zweren in het ontwerpproces voor brillen. Met het nieuwe biopolymeer SPX Green+ combineert Silhouette geavanceerde technologieën met duurzaamheid en zet het biologisch afval uit de landbouw, bosbouw en aquacultuur om in hoogwaardige monturen die pure elegantie, comfort en duurzaamheid uitstralen.
Voor het nieuwe biocirculaire materiaal wordt 60 % minder koolstof uitgestoten dan bij het productieproces van traditionele grondstoffen op basis van fossiele brandstoffen.
Omdat ecologisch logisch is, zijn de 8 designs van de Clear Sky-collectie geïnspireerd op natuurlijke diversiteit met doorschijnende kleuren die ook in een oase in de woestijn te zien zouden zijn.
Elk ontwerp viert de schoonheid van Moeder Natuur en brengt op unieke wijze een cutting-edge stijl tot leven, van oversized vrouwelijke monturen en vintage-geïnspireerde pantostijlen tot strakke, gedurfde cat-eyes en tijdloze rechthoekige vormen.
Meer info:
Silhouette
Het in 1964 opgerichte Silhouette is wereldleider in exclusieve brillen zonder montuur. In 1999 zette het familiebedrijf de brillensector op zijn kop met de Titan Minimal Art, een innovatief model zonder schroeven, scharnieren en montuur. Een dergelijke gamechanger – van a tot z in Oostenrijk gemaakt en met een gewicht van slechts 1,8 gram – had de wereld nog nooit gezien. Alle brillen van Silhouette zijn gemaakt van de beste materialen, met geavanceerde technologie en het fijnste handwerk. De brillen worden zelfs voor zowat 80 % met de hand vervaardigd. Zo bieden ze het beste comfort in hun categorie – in meer dan 100 landen op 5 continenten én zelfs in de ruimte. Met 50 patenten en meer dan 100 designprijzen op zijn naam is het duidelijk dat Silhouette continu naar kwaliteit streeft: pas na meer dan 100 kwaliteitscontroles mag een bril de hoofdvestiging in het Oostenrijkse Linz verlaten.
Silhouette Group
De Silhouette Group is ‘s werelds meest toonaangevende fabrikant van luxebrillen. Het bedrijf telt meer dan 1.300 medewerkers verspreid over de wereld. Samen met zijn 13 internationale filialen is het familiebedrijf de nummer één op het gebied van brillen zonder montuur. 95 % van de productie wordt geëxporteerd. Hoewel de drie merken Silhouette, evil eye en NEUBAU EYEWEAR inspelen op de behoeften van verschillende consumenten, hebben ze één ding met elkaar gemeen: een compromisloze belofte van kwaliteit en draagcomfort. De brillen van de Silhouette Group zijn verkrijgbaar in meer dan 100 landen. Sinds 2017 is de Silhouette Group een duurzame fullserviceleverancier van monturen en brillenglazen, en alles wordt geproduceerd in Oostenrijk. In 2023 verkocht Silhouette wereldwijd ongeveer 1,3 miljoen brillen en bedroeg de omzet 167 miljoen euro. De toonaangevende brillenfabrikant richt zijn blik voortdurend op de toekomst en levert grote inspanningen om klimaatneutraal te worden. Sinds 2022 produceert het bedrijf zijn brillen koolstofneutraal dankzij CO2-compensatie. Het bedrijf is de enige brillenfabrikant met een certificering van het Europees Milieumanagement- en Auditschema (EMAS) van de EU.