WERELDPREMIÈRE: THE HOUSE OF SILHOUETTE
De winkel is te vinden in de Herrengasse 1, een unieke locatie gelegen in het 1e district van Wenen. Alles in deze prachtige winkel draait om visie en klanten worden er volledig ondergedompeld in de fascinerende en inspirerende wereld van perfect en premium eyewear. Verspreid over twee verdiepingen kunnen de klanten het draagcomfort van de prachtige Silhouette collecties zelf ervaren.
De Silhouette Groep luidt met deze opening een nieuw tijdperk in, precies op tijd voor het 60-jarig jubileum. Voor het eerst in de geschiedenis van het familiebedrijf zal er een eigen winkel zijn waar consumenten direct kunnen kennismaken met alle drie de brillenmerken van de Groep: Silhouette, evil eye en NEUBAU EYEWEAR.
Met The House Of Silhouette zorgt de Silhouette Groep voor een onvergetelijke, premium beleving.
Klanten rechtstreeks en op een visionaire manier aanspreken
Met de opening van deze winkel toont Silhouette dat het op een innovatieve manier naar de toekomst kijkt. Al zestig jaar werkt het Oostenrijkse familiebedrijf succesvol samen met de beste opticiens. Nu introduceert het bedrijf zijn eerste eigen winkel.
De consument staat centraal in The House Of Silhouette en door het holistische advies beleven ze een onvergetelijke winkelervaring die hen zal betoveren tot echte brandlovers. The House Of Silhouette is de perfecte plek om klanten het volledige potentieel van de in Oostenrijk gemaakte premium brillen, te tonen.
"In de afgelopen jaren is Herrengasse uitgegroeid tot een centrum voor Oostenrijkse topmerken, en als familiebedrijf voelen we ons hier bijzonder thuis," vertelt Reinhard Mahr, CEO en CFO, over de keuze van de locatie.
De beste positionering voor de toekomst
"Mijn grootouders hebben zestig jaar geleden brillen heruitgevonden en veranderden deze van visuele hulpmiddelen naar mode-accessoires. Sinds 2017 bieden we naast monturen ook glazen aan, die worden geproduceerd in ons ultramoderne Lens Lab in ons hoofdkantoor in Linz. Hiermee zetten we een grote stap richting onze klanten door hen advies en verkoop aan te bieden," zei Michael Schmied, CMO, die daarmee de strategische ontwikkelingen van de afgelopen jaren toe toelichtte.
Ontwerper Peter Ippolito creëerde een originele wereld die draait om de thema’s gezondheid en stijl en de unieke architectuur werd geïnstalleerd door hoofdaannemer Umdasch. Op de begane grond zullen de bezoekers een gigantische en indrukwekkende LED-muur van 40 vierkante meter kunnen bewonderen.
De House of Silhouette is zeker niet bedoeld om de samenwerking met de gespecialiseerde opticien te vervangen—integendeel: “In The House Of Silhouette ligt de focus op persoonlijke beleving. Het is een plek waar bezoekers onze drie merken persoonlijk kunnen komen ontdekken. Voor de Silhouette Groep is het belangrijk om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de toekomst en om de wensen en verwachtingen van zowel de opticiens als de consumenten nog beter te begrijpen,” aldus Michael Schmied.
MEER INFO:
Silhouette Groep
Headquartered in Linz, Austria, the Silhouette Groep is the world's leading manufacturer of premium eyewear and employs around 1,300 people worldwide. With 13 international subsidiaries, the family-owned company is the market leader in rimless eyewear with exports accounting for 95% of its production. Silhouette eyewear is available in over 100 countries. Since 2017, the Silhouette Groep has been a sustainable, full-service provider of frames and lenses - Made in Austria. In 2023, around 1.3 million pairs of glasses were sold worldwide, and the company reported €167 million in revenue. The premium eyewear manufacturer has always had an eye on the future and is working towards becoming a climate-neutral company. Its eyewear production has been carbon-neutral with offsetting since 2022. The company is also the only eyewear manufacturer to achieve certification under the ElYs Eco-Management and Audit Scheme (EMAS).