Brillen & Zonnebrillen

Indrukwekkende groeicijfers voor belgoptic.be in 2018!

Belgoptic.be boekt een schitterend resultaat in 2018.

Alle doelen worden bereikt en dat was zeker niet evident.

 

10 Doelen!

 

  • +363% Unieke bezoekers: Belgoptic.be wilde in 2018 een significante stijging halen in bezoekers van haar site. We mikten minstens op een verdubbeling maar dat overstegen we dus ruimschoots met 363% meer unieke bezoekers.

 

  • +140000 pagina weergaves! Niet alleen het aantal bezoekers is gestegen, maar uiteraard ook het aantal bezochte pagina’s. We haalden trouwens zomaar even meer dan 63000 unieke pagina weergaves wat duidt op de kwaliteit van de bezoeken.

 

  • +4700 regelmatige bezoekers. Het mooie is dat meer dan 4700 bezoekers 28 dagen of meer onze website bezochten wat onze target van 500 gewoon verpulverde.

 

  • +9100 pagina-weergaves van opticiens. Dit wil zeggen dat dagelijks 25 pagina’s van opticiens op onze site bezocht worden.

 

  • 173 bezoekers op één pagina van een opticien. Sommige opticiens worden echt regelmatig bezocht waarbij dit de absolute uitschieter is.

 

  • 81% bezoek via organische weg! Het was ons doel om via verschillende kanalen bezoek aan te trekken. Dat gaf alvast goede resultaten in het eerste kwartaal. De aanpassingen die we daarna deden zijn indrukwekkend. We hoopten op 75% organisch bezoek maar 81% is echt top.

 

  • 0% bounce-rate bij organisch bezoek! Iedereen probeert de bounce-rate zo laag mogelijk te houden. We wilden die liefst onder 15% houden zoals in 2017. Enkele aanpassingen maakten echter een ongelooflijk verschil. De totale bounce-rate zakte naar 1,97% en op organisch bezoek is dat zelfs 0%!

 

  • 5 pagina’s gemiddeld! Elke bezoeker bezoekt gemiddeld 5 pagina’s, gaande van blogs, pagina’s van opticiens en oogartsen en merkpagina’s. Dit ligt hoger bij organisch bezoek (5,9) dan bij bezoekers via andere kanalen.

 

  • 123 nieuwe blogs. We stelden als doel om dit jaar 100 nieuwe blogs toe te voegen om de kwaliteit van onze content te verhogen. Door de medewerking van J&J-Acuvue en wat extra ingevingen werden dit er uiteindelijk 123. De meest gelezen blog was deze over hangende oogleden. De blogs over contactlenzen halen de meeste bezoekers.

 

  • 50 landingspagina’s voor steden/gemeenten. We creëerden zoals voorzien dit jaar 50 landingspagina’s voor steden en gemeenten met als doel de vindbaarheid van de site te verhogen. Deze pagina’s mikken op zoekopdrachten naar opticiens in een bepaalde gemeente. We kozen de meest gezochte opdrachten en stelden daar de pagina’s op af. Zo kozen we bijvoorbeeld in Antwerpen voor “Brillenwinkel” in plaats van “Opticien”. Deze pagina’s scoren zeer sterk.

 

 

Wil je meer weten over belgoptic.be en de mogelijkheden voor jou als opticien of als bedrijf?

Contacteer ons dan via:

info@belgoptic.be 

+32 (0)485 380 990